Translate

tirsdag 2. oktober 2012

Strikkefeber - Skappel genser

... Ja, ja så har jeg også hevet meg på strikkebølgen og strikket Skappel genseren. Den var veldig enkel å strikke og er blitt en skikkelig kosegenser. Den kan brukes i sin alminnelighet eller "pynte" den med smykker og skjerf. Jeg har korrigert litt i oppskriften for å få den slik jeg ønsket. 



Det var ikke lett å få tak i offwite, begie, lysebrune farger i garn. Strikkefeberen i Norge har gjort at butikkene er utsolgt for garntyper i gitte farger.
Mitt garnvalg havnet til slutt på Royal Alpakka begie og Sandnes silk mohair offwhite. 
Det var rett å slett det garnet jeg klarte å finne akkurat den dagen jeg trengte et strikketøy...
Pinne nr 6,5.
Maskeantall bak 70 masker. Maskeantall foran 80 masker.
Ermene er startet på 32 masker og gjevnt lagt ut oppover. 

Jeg har strikket ferdig barnegenseren også, så når den er ferdig sydd sammen skal jeg vise dere den. 
Miriam har allerede "forelsket" seg i den myke genseren som det gjenstår og få sydd sammen.

Ny genser er på strikkepinnene. Denne gangen i en varm orangefarge med garntype Drops Alpacka og Drops Vivaldi.


Ønsker nettopp deg en strålende god dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et lite spor etter deg :)