Translate

tirsdag 29. mars 2011

Hello Kitty kjoletunica størrelse 5 år

For mange småjenter er Hello Kitty en av favoritt-figurene, i allefall for en kort periode.


Her har jeg sydd en søt kjoletunica i rosa stoff med hello kitty. Stoffet er fra Jysk. Mønsteret er hentet fra boka "Barn igjen". Håper den nye unge eieren blir fornøyd!

En av mine små-store nieser (på 7/8 år) hjalp til å sy seg en slik for en god tid tilbake da hun var på besøk hos tante. Hun var med på å velge stoff og mønster. Sist jeg så henne hadde hun den på seg :). Den var veldig søt på henne sammen med en hvit bukse/tights og hvit genser inni.

Våren er i anmarsj og det i seg selv gir litt eksta energi. Deilig å få litt tid ved symaskinen igjen og ellers nyte en kopp kaffe i sola.

Et lite tips til andre nybegynnere ved symaskinen som syr barneklær. Det kan være lurt å sy i en liten merkelapp bak på barneplaggget - dermed blir det lett for barnet å lære å kle seg selv. Lappen bak! Jeg bruker diverse sløyfebånd som jeg fester i sømmen bak på overdeler/kjoler og bak på bukser. Dermed vet barnet når han/hun skal kle seg selv at det må først finne lappen og barnet lærer/forstår da hva som er bak og hva som er foran!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et lite spor etter deg :)