Translate

torsdag 23. desember 2010

Du grønne, glitrende tré goddag!


Du grønne glitrende tre, god dag!
Velkommen, du som vi ser så gjerne,
med julelys og med norske flagg
og høyt i toppen den blanke stjerne!
Ja den må skinne
for den skal minne
oss om vår Gud.

Den første jul i et fremmed land
sin store stjerne vår Herre tente;
den skulle vise vår jord at han
den lille Jesus til verden sendte.
I stjerneglansen
gikk engledansen
om Betlehem.

Om Jesubarnet fortalte mor
så mang en aften vi satt der hjemme;
vi kan hans bud og hans milde ord,
vi vet at aldri vi dem må glemme.
Når stjernen skinner
om han oss minner
vårt juletre

Juletreet er pyntet og det er pakker under treet. Det er ei lita jente som er spent på pakkene og som fryder seg om dagene uvitende om hva jul egentlig er. Vi har en superkoselig tradisjon i nabolaget vårt - hvor nærmeste nabo inviterer alle naboene til grilling på bål i hagen hver lille julaften. Små og store har kost seg, men det var godt å komme inn i varmen med fyr på peisen. Nå lar vi roen senke seg i huset. Det gjenstår litt rydding, men pytt sann. Litt rot er vel hjemmekoselig? Mine foreldre og svigerforeldre kommer på julefrokost i morgen. Barn sover og vi voksne koser oss med noe godt i glasset. .... Jeg tenker nå på om jeg skal gå igang å sy den julekjolen jeg hadde planlagt??? Den blir nok ikke som planlagt, men en enklere variant kanskje... vi får se hva jeg orker utover kvelden.

Ønkser alle som er innom siden her en riktig God Jul!

Juleklem fra Hilde

Hvis noen ville ha prøvd å legge seg til som følger ville jeg blitt veldig glad. Jeg har fått beskjed om at det kan være problemer med det? Lurer da på om det er en innstilling som er feil så det ikke er mulig å registrere seg som følger, eller om det kan være noe annet som er feil?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen et lite spor etter deg :)