Translate

lørdag 27. november 2010

Selebukse barn




Her har jeg forsøkt meg på å sy min første bukse/selebukse til barn. Størrelse 86. Tror modellen er god i størrelsen. Buksa er til min lille go´jente og knappene har måttet bli sydd på langt inne på selene - så her kan barnet vokse med buksen. Det var jammen litt gøy å sy denne! Strevde litt med å få lommene til å å passe inn med stripene i stoffet på rumpa, men det ble jo bra!. Lommen på brystet fant jeg ut var like greit å legge med stripene vannrett istedenfor at det skulle passe inn med de loddrette stripene på buksen.

Mønster er hentet ifra boka "Sy til barn, barneklær 1-4 år" skrevet av Rikke Misciattelli.
Stoff ifra Ikea, (Til min første leilighet sydde jeg gardiner i dette stoffet fra Ikea. Nå har gardinene blitt til denne buksen og til flere julehjerter) Overdelen på buksa er foret med rødt bomull stoff.

Bildene er ikke veldig gode, men buksa sitter som et skudd, og er god og romslig så det er godt å bevege seg både høyt og lavt. Denne modellen tror jeg jammen meg jeg skal sy flere av.

1 kommentar:

  1. Kjempesøte bukser! Passer jo perfekt nå til juletiden med rødt og hvitt *♥*

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen et lite spor etter deg :)